Gewichten bij Gymnastiek

FITNESS

Fitness kenmerkt zich door zijn grote verscheidenheid aan niveaus en aanpasbaarheid die ervoor zorgen dat je in een betere conditie komt. Hieronder valt onder meer de groei van spiermassa (bodybuilding, krachttraining), de verbetering van het uithoudingsvermogen (cardio, fitness), lenigheid, snelheid en coördinatie.

Een fitnesstraining is af te stemmen op elk gewenst instapniveau of het trainingseffect aan te passen voor gevorderden.

IS FITNESS VOOR IEDEREEN?

In principe is fitness voor iedereen ongeacht de leeftijd. Al hanteren wij wel een minimumleeftijd voor:

  • Cardiotraining: minimum 14 jaar. Hier ligt de leeftijd iets lager omdat bewegen gezond is voor iedere leeftijdscategorie. Jongeren die veel bewegen hebben betere prestaties op school en ook op latere leeftijd ligt dit aan de basis van een mooi en gezond figuur.

  • Krachttraining: minimum 16 jaar simpelweg omdat het lichaam nog niet volgroeid is en dit kan zorgen voor eventuele gewrichtsproblemen op latere leeftijd. Maar fitness op jongere leeftijd heeft op positieve eigenschappen: zo zal er een Kleinere kans zijn op hoge bloeddruk op latere leeftijd. Ook zal fitnessen op jongere leeftijd zorgen voor meer zelfvertrouwen en een beter zelfbeeld zodat men zich gezonder en gelukkiger voelt.

EVEN KORT SAMENGEVAT, REGELMATIG FITNESSEN:

  • Verbetert je conditie en uithoudingsvermogen

  • Verbetert je snelheid

  • Verbetert je vetverlies en calorieverbranding

  • Verhoogt je spierkracht en spiergroei

  • Verbetert je flexibiliteit en lenigheid

  • Verbetert je sociale contacten

  • Vermindert rugklachten

BELANGRIJKE EXTRA INFO!

  • Handdoek verplicht

  • Propere sportschoenen

  • Eigen drank is verboden